Mui Ne

18 juli 2018 - Mui Ne, Vietnam

Nog even vandaag. Besloten een tripje naar de White sand dunes te maken. Ach, eenmaal hier dan ook de attracties maar meepakken. Ook al weet je hoe zandduinen er uitzien. Half 4 met de jeep mee. Realiseerde me onderweg dat ik gisteren best een stuk heb gefietst. Denk toch 65 km op dat rammelding gefietst. De witte zandduinen waren toch te ver geweest op die fiets. Gister al aardig wat heuvel op en af gereden. Deze route is nog heuvelachtiger en het is nog best een eind. Wel leuk een stukje natuur erbij te zien. Alhoewel hier en daar ook giga resorts en hotels zijn en niet te vergeten de ongelooflijke hoeveelheid afval. OVERAL. Zo zonde. Op mijn logeeradres moet ik het afval scheiden, haha. Ik zit trouwens aan de rustge kant van Mui Ne. Onderweg een paar grote begraafplaatsen gezien. Allemaal kleurige graven. Zo af en toe een enkel graf op het land. De gids van de Meking Delta vertelde dat een graf op je land er in ieder geval voor zorgt dat het land niet snel wordt opgekocht. In een graf liggen meerdere overledenen onder elkaar. Ze blijven altijd stapelen. De plaats is voor eeuwig. Enfin, de witte zandduinen bereikt en ja er schijnt weer een zonnetje. Wat een mazzel. Toch maar achterop een squad om even boven te kijken. Echt een toeristisch gebeuren, maar ok. Een paar plaatjes geschoten en weer lekker nasr beneden. Het Lotuslake lag er maar uitgestorven bij. De lotusbloemen in Saigon zagen er beter uit. Weer terug in de jeep. Deze keer het laatste deel over een super mooie snelweg 4-baans. Het was erg stil op die weg. Ik denk dat het er in het hoogseizoen drukker is. Het laatste stukje gingen we over de oude weg. Leuk om te zien hoe groot het verschil is. Wel een leuker weggetje. Tja, vooruitgang. Al met al toch bijna drie uur volgemaakt. Nu koffer pakken, eten en slapen.