Hue (beach)

4 augustus 2018 - Hue, Vietnam

Vanmorgen lekker relaxen aan het strand en zwemmen in de zee. Om kwart over twee de shuttle naar Hue genomen. Om vijf uur met het Nederlandse gezin afgesproken om samen wat te drinken en te eten. Voor mij mooi een gelegenheid om de citadel te bezoeken. 20 minuten lopen vanaf de drop-off. Dat betekende al kletsnat aankomen bij de entree van de citadel. Denk dat het in de stad over de veertig graden was. Maar ja, de citadel oftewel de oude keizersstad is wel iets dat je gezien moet hebben als je in Hue bent. Het is een giga complex binnen hoge, dikke muren. Wat een pracht en praal moet dat zijn geweest. Nog niet alles is gerestaureerd, maar je hebt een goed idee van hoe het was. Tijdens de oorlog met Amerika is het oudste deel plat gebombardeerd, omdat de Vietcong dit deel als schuilplaats gebruikte. Ik heb zo goed en kwaad als het ging in de tijd die ik had de meeste delen bezocht. Omdat er nauwelijks wind komt door de muren was het er zo ontzettend heet. Dat maakte dat ik deze keer heel langzaam liep (ha,ha). Op tijd op weg gegaan naar het hotel in Hue waar ik de familie zou treffen. Dat was toch 35 minuten lopen. Toen toch maar even versneld. Langs het water was er in ieder geval weer een windje. We hebben gezellig gegeten en daarna nog door de voor verkeer afgezette straten van Hue gestruind, en .... op straat gedanst. Ook hier live muziek. Gezellige boel. Om 21.15 uur bij het ophaalpunt voor de shuttel en terug naar hotel. Morgen ga ik alleen relaxen en nadenken of ik maandag nog naar Hue ga. Jullie lezen het wel. Xx

1. Rik en Marjolein:
    11 augustus 2018
    wat een hoop Nederlanders toch he en gezellige cafeetjes heerlijk vrolijkheid genieten meis xx